Glasramen H. Sacramentsaltaar

Datering:

Materiaal:

Afmetingen:

SIRJACOBS Raymond, Sint-Paulus-Info. Inventaris van het patrimonium van de Antwerpse Sint-Pauluskerk, dl. III,  nr. 70, 2009: /

Donnet: /

Locatie: toenmalige kapel van de sodaliteit van de Zoete Naam Jezus. Sinds 2009 herplaatst in de hal van het klooster boven de wasbak.

MANNAERTS Rudi, Sint-Paulus. De Antwerpse dominicanenkerk, Antwerpen, 2014: p. 27:

Tijdens de beschieting van de stad door de Nederlanders op 27 oktober 1830 worden alle 17de-eeuwse kleurrijke glasramen, gemaakt naar kartons van Abraham Van Diepenbeeck, vernield.

MANNAERTS 2018:

Het glasraam Ecce Homo is één van de weinigen die het bombardement heeft overleefd, maar is later grotendeels vernield door een bombardement tijdens WOI.

JANSSENS Aloïs, Sint-Pauluskerk te Antwerpen en haar kunstbezit, Antwerpen, 1971: /

SIRJACOBS Raymond, Sint-Pauluskerk Antwerpen. Historische gids, 2de herw. uitg., Boechout, 2001: /

MANNAERTS Rudi, Sint-Paulus. De Antwerpse dominicanenkerk, Antwerpen, 2014: p. 27.