Biechtstoel Noord I:
Reliëf: De getemde leeuw

Reliëf bij: Biechtstoel I (in MANNAERTS 2014); Biechtstoel G (inventaris SIRJACOBS): Bedevaarten helpen zuiveren of Biechtstoel met de Heilige Jacobus en Jacobus Venetus, Peter I Verbruggen, 1658

Type kunstwerk: houtsnijkunst

Datering:

Materiaal:

Afmetingen:

SIRJACOBS Raymond, Sint-Paulus-Info, nr. 70, Inventaris van het patrimonium van de Antwerpse Sint-Pauluskerk, dl. I, 2006: p. 1749, nr. A49.

Locatie: noordbeuk

Bedevaarten helpen zuiveren of Biechtstoel met Sint-Jacobus en Jacobus Venetus, Peter I Verbruggen, 1658

MANNAERTS Rudi, Sint-Paulus. De Antwerpse dominicanenkerk, Antwerpen, 2014: p. 149 (nr. I 2):

I 2      Twee putti beteugelen een leeuw en houden hem vast bij de manen: zelfbeheersing of hoe de slechte neigingen van de mens moeten beteugeld worden.

Onderdeel van een groter geheel:

Biechtstoel I (in MANNAERTS 2014); Biechtstoel G (inventaris SIRJACOBS):

=Zajadacz nr. II

Frans BAUDOUIN, Een thesisprent ontworpen door Abraham van Diepenbeeck en gegraveerd door Adrien Lommelin in De Gulden Passer, jg. 52, 1974, p. 32, 33, 35, afb. 2 en 3.

MANNAERTS Rudi, Sint-Paulus. De Antwerpse dominicanenkerk, Antwerpen, 2014: p. 149 (nr. I 2).

ZAJADACZ-HASTENRATH Salome, De biechtstoelen van de Antwerpse Sint-Pauluskerk, vertaald door Jos SMEETS, in Sint-Paulus-Info, nr. 68, 2000: p. 1585-1588.

SIRJACOBS Raymond, Sint-Pauluskerk Antwerpen. Historische gids, 2de herw. uitg., Boechout, 2001: /

JANSSENS Aloïs, Sint-Pauluskerk te Antwerpen en haar kunstbezit, Antwerpen, 1971: /